27/5/2018 עדכון שבועי

Post date: May 27, 2018 4:4:45 AM

הורים, חונכים, נחנכים וצוות יקר,

חזרנו מחופשת שבועות לשבוע קצר אך רווי בעשייה חינוכית ופעילויות מגוונות.

בתחילת השבוע נחנכי מגמת התחל"ה שלנו יצאו למפגש עם תלמידי מגמת התחל"ה מבית ספר אורט גאולה בתל אביב.

במגמת התחל"ה לומדים הנחנכים לזהות ולגלות מה מעניין אותם, מה אזורי החוזק שלהם, מה מלהיב אותם ומה לא​, ויוצאים לאורך שנת הלימודים, להתמחות בתחום העניין שלהם, אחת לשבוע במהלך יום הלימודים, כחלק מהלימודים שלהם לתעודת הבגרות​.

​זוהי מגמה ייחודית, חדשה, שקיימת רק ב-9 בתי ספר בארץ, החל משנת הלימודים הנוכחית. ​במפגש ​שהיה, בו פגשו הנחנכים תלמידים אחרים שמצויים ולומדים באותו התהליך כמוהם, ​שיתפו הנחנכים על הנעשה אצלנו במגמה ושמעו איך פועלים הדברים אצלם. במהלך השיח גילו התמודדויות זהות בתהליך​,​ ושאלות דומות איתן הם מתמודדים.

הנחנכים ומיכל אוסטרובסקי ​ונאוה ​שליו​ו​ אותם​,​ מסכמים את המפגש כקצר​, ​מעניין וממצה. בשנה הבאה יתקיים מפגש כזה בגבעול.

​בנוסף, הוחלט להקים צוות חשיבה בנושא שימפה צרכים​,​ אתגרים והצלחות​,​ ​כדי לגבש רעיונות והצעות נוספות לעתיד.

כל מי שרוצה מוזמן/ת לקחת חלק בצוות החשיבה, אנא פנו אל ורד במייל חוזר.

​ולהלן תזכורת לאסיפה משמעותית ביותר -

ביום ו', ה-15.6, בשעה 9:00, תתקיים אסיפת שישי קהילתית, בה יכולים להשתתף כלל הורי, נחנכי וצוות גבעול, שבה תוצג ההצעה של וועדת מורים לשיבוץ חונכים וחונכות בתלתונים, ותתקיים הצבעה לאישור ותמיכה בהצעתה של וועדת מורים. אנא סמנו מראש את המועד ביומנים, ובלוחות השנה, כדי שתוכל להיות באסיפה זו נוכחות רחבה ככל שניתן.

​הוחלט שיש תמיכה בשינוי מועד היום הקצר, ושצוות ניהול ייבחן את האפשרויות הנוספות מלבד יום ג', בדגש גם על יום א', ותשובה סופית על היום החדש, תינתן ותפורסם עד ה-15.6.

ב. עלתה ההצעה שכל נחנך/ת בגבעול בשנת הלימודים הבאה, יהיו חייבים לבחור בכל יום במערכת האישית שלהם, לפחות שעתיים של למידה בצורה מובנית, שתהייה מחייבת ומתואמת עם החונך/ת האישי/ת.

באסיפה זו התקיים שיח מעניין אודות המהות של גבעול, עבודת החונכות ועוד.

לבסוף הוחלט להוסיף להצעה "שעתיים של למידה בצורה מובנית ומצמיחה". ​תוצאות ההצבעה חוברו יחד עם התוצאות שהיו לאסיפה המקבילה ביום ד' לפני שבועיים, ובסיכום ההצבעות, ​הצעה זו התקבלה.

2. ביום שישי התקיימה אסיפה קהילתית שדנה בשני נושאים עיקריים:

א. העברת היום הקצר מיום ב׳ ליום ג׳.

השבוע התקיימו שתי אספות: 1. ביום ד' התקיימה אסיפה בנושא איסור השימוש בסליים בגבעול​ ​- הילדים הצביעו ברוב קולות והצעה זו התקבלה. לפיכך, ​בהתאם להחלטת האסיפה, ​חל איסור ​על הבאת סליים ושימוש​ בו ​ברחבי בית החינוך.

השבוע התקיים מפגש למידת הורים בנושא: "מעורבות הורים" . היה מעניין ומפרה.

מוזמנים למפגש האחרון והמסכם של השנה ביום חמישי​ הקרוב​, 31/5, בשעה 20:30.

​שימו לב -

חשוב לנו לעדכן שלאחרונה הובא לידיעתנו כי ישנם ילדים המחבלים באופניים הנמצאות בחנייה המיועדת להם בגבעול.

אנו רואים מעשה זה בחומרה ומגנים כל תופעה של השחתת רכוש של האחר וונדליזם.

כבר מחר בבוקר ננקט בפעולות הסברה חינוכיות ​בנושא במפגשים ב​תלתונים.

נודה לשיתוף הפעולה שלכם​, ​גם ​בשיח מול הילדים גם בבית.

דבר נוסף לתשומת ליבכם ​- חל איסור חנייה בסמוך למעבר החצייה. ​מי שלא פועל בהתאם להנחייה זו - מסכן חיים!!!

​אנא הקפידו לפעול בהתאם לכללים!

כל הכבוד לנחנכים ​ולנחנכות ​שנבחנו ​ב​שבוע ​שחלף ​ב​בחינת ה​בגרות במתמטיקה. בהצלחה בהמשך​ עם שאר בחינות הבגרות​

ומה ​עוד ​לפנינו?

טיול כוכב ייצא ב- 29-31/5 - בהצלחה וטיול מהנה למטיילים.

סיור תלתון א-ג ב"חוויה היפנית" בכפר האומנים עין הוד ביום ו', 1/6- שם יקיימו מפגש יחודי בבית משפחת ימגוצ'י ויכירו את תרבות יפן. אנו מאחלים לילדים ולצוות התלתון טיול מהנה, מעשיר ומוצלח.

אירוע סיום שנה של מגמת התחל"ה ב- 4/6 בשעה 18:00​, בו יציגו הנחנכים והנחנכות את התהליכים והלמידה שחוו השנה במסגרת לימודיהם במגמה.כל מי שמעוניין או מעוניינת לדעת ולהכיר את אשר עבר על תלמידי ותלמידות המגמה השנה, מוזמנים ומוזמנות לאירוע, שיתקיים באולם הספורט של גבעול.

ערב מעברים להורי הגן שילדיהם עולים בשנה הבאה לא' ב- 4/6 בשעה 20:30 - מפגש זה הינו חלק מתכנית מעברים כוללת שאנו מקיימים השנה. במפגש זה נספר לכם על התהליכים איתם מתמודדים הילדים במעבר לכיתה א'. מטרת המפגש להפיג חששות, לחשוף אתכם, ההורים, למידע רלוונטי ועדכני על סדר היום בכיתה א' ועל תהליכי בשלות, התפתחות ומוכנות האופיינית לילדים.

י​י​נתן כמובן זמן לשאלות הורים. נוכחות ההורים הרלוונטים חשובה מאוד.

***במהלך חודש יוני נקיים מפגש עם הילדים בשעות הבוקר.

ביום ג' ה- 5/6 בשעה 18:00 יתקיים ערב מוסיקה המסכם את העשייה המוסיקלית בבית החינוך בשנה זו. המופע יתקיים בבמה המרכזית ליד הספרייה ויופיעו בו כל ההרכבים הפועלים בבית החינוך- קהילת גבעול מוזמנת בחם.

מחנה נחל אלכסנדר המסורתי יתקיים ב- 12-13/6 בו כל בית החינוך יעבור ליומיים של פעילות בשטח. ילדים מכיתות א-ג המעוניינים לישון במחנה יוכלו לעשות זאת רק בליווי הורה. ההורים צריכים להגיע לשם כך בשעה 18:00 ולהישאר עד הבוקר.

ועדת טיולים תשלח טפסים עם הסבר ופירוט מלא על המחנה ואישור הורים אותו יש להחזיר בהקדם.

נשמח להורים שמעוניינים להעביר שיעור או הפעלה בשטח המחנה.

למייל זה מצורפת מצגת תמונות מהעשייה החינוכית בשבועיים האחרונים.

בברכת שבוע נפלא ,

רשף וורד

מנהלי בית החינוך