17/9/2019

Post date: Sep 19, 2019 6:20:23 PM

הורים, נחנכים וצוות גבעול יקר,

אנחנו כבר מתחילים לחוש את הסתיו הארץ ישראלי באויר, הימים מתקררים מעט וריחו של היורה כבר כאן..בבית החינוך שלנו השגרות והנהלים מוטמעים יותר ויותר וחדוות למידה ושמחתם של הילדים מורגשת ברחבי בית הספר. בשבוע שחלף התקיים בתלתון ד-ו יום שיא בנושא חלל שהועבר על ידי צוות בראשית 1. הילדים שיתפו פעולה, שאלו שאלות חשובות, גילו עניין רב וידע קודם. לאחר הרצאה מרתקת וסדנאות שוגר בחצר בית הספר טיל לגובה 400 מטר לקול תרועת הילדים. תודה לאייל טפרברג, מורה למדעים, על המיזם הנפלא.

במסגרת שיעור ביחדנס בחטיבה הוקם קלפי לקראת יום הבחירות לממשלה. כל ילדי גבעול הוזמנו לבחור ולהשפיע.

תודה לצוות החטיבה על חינוך דמוקרטי, עכשוי ורלוונטי.

ועוד ועוד פעילויות ולמידה מגוונת ומשמעותית בכל התלתונים ובגן שלנו.

יחד עם זאת, אנחנו מתמודדים עם אתגרים בירוקרטיים כגון: סיום בניית מעלית בחטיבה, ביצוע הנגשות ועבודות בטיחות, בניית חדרי שירותים- בתהליך מתקדם. העירייה תקצבה לנו מבנה יביל לתאי שירותים נוספים. מחכים לאישור סופי על מנת שעד אחרי החגים יעמדו לרשות הילדים והצוות עוד שני תאי שירותים בתלתון ד-ו ומבנה נוסף של שירותים בחצר האחורית, סמוך לנגריה והמבנה היביל החדש שלנו.

כאמור, הדברים בתהליך מתקדם ובשיתוף פעולה עם העירייה ומשרד החינוך.

השבוע ריססנו באופן רחב יותר ומקצועי את החצר נגד נמלי האש שפקדו אותנו על מנת שבאי בית הספר לא יעקצו. מקווים שהפעם יצליחזאת ההזדמנות להודות לכל הקהילה הנפלאה שלנו ולכם הורים יקרים, על שיתוף הפעולה, האמונה והסבלנות.

אנו מעלים כמה נושאים חשובים. אנא קראו בעיון:

1. תשלומי הורים ומלגות סיוע למשפחות שמתקשות עם התשלום -

תודה לכל מי שהגיע כבר להסדיר את התשלומים לשנת הלימודים הנוכחית.

מי שטרם עשה זאת, מתבקש להגיע למזכירות בדחיפות ולהסדיר את התשלומים על מנת שנוכל לאפשר את המגוון החינוכי האיכותי והמשמעותי שכולנו מעוניינים שנעניק לילדיכם. עניין התשלומים חייב להיות מוסדר עד תום חגי תשרי! אנא עשו מאמץ.

מלגות סיוע ממשרד החינוך ועמותת "גבעולי אולגה לחינוך" - הגשת בקשה לסיוע בתשלומים, תתבצע ע"י הגשת הטופס שמצורף למייל זה עד לתאריך ה- 10/10/2019, לאחר שמילאתם את כל הפרטים הנדרשים וצרפתם את כל המסמכים המבוקשים.

שימו : 1) חובה להקפיד להגיש פנייה עד התאריך שהוגדר (10.10.19).

2) לטופס המוגש יש לצרף - צילום תז+ספח, שלושה תלושי שכר, וכל אישור אחר המעיד על הכנסה או אי הכנסה (פירוט בטופס). ללא המסמכים המבוקשים, לא ניתן יהיה לאפשר קבלת סיוע ותמיכה.

3) הגשת בקשה לסיוע תתאפשר רק לאחר הגעה למזכירות גבעול, והסדרת חלק ראשון מהתשלום.

2. מיזם ״נשק וסע״ פועל בהצלחה רבה ומפחית את עומס התנועה בכניסה לבית החינוך בבוקר. הילדים נכנסים מחוייכים יותר ובבטחה. תודה ענקית לכל ההורים המגויסים שעומדים במפרץ החניה ודואגים לבטיחות הילדים. להזכירכם, באסיפת קהילה בשנה שעברה עבר ברוב קולות המיזם החשוב והוחלט שכל הורה יעשה 2-3 תורניות בשנה לכל ילד שלו הרשום בבית הספר. השנה ישבו מספר הורים ועשו שיבוץ שרירותי לפי שכבות גיל. לפי שיבוץ זה יצא שכל הורה יעשה משמרת אחת בלבד לכל ילד שיש לו בגבעול. בבקשה, תעמדו במחויבות זו. אם אינכם יכולים לעמוד במועד שנקבע עבורכם יש להחליף עם הורה אחר ולעדכן אותנו. (לוח תורנות החודש מצורף שוב למייל זה).

שימו לב- עמידה במפרץ עם הילדים מסכנת אותם. לא עומדים במפרץ עם ילדים.

הורים העומדים בתורנות- בבקשה תכוונו את באי ביה"ס להיכנס עם הרכב עד סוף המפרץ ולצאת ממנו במהירות האפשרית. בבקשה לא לצאת מהרכב ובטח לא להחנות במפרץ.

יש לחתום על טופס ביטוח לאומי בתחילת המשמרת. הטופס נמצא בקלסר עם הקונוסים. בקלסר ישנן גם הנחיות מדויקות .

אנו ממש מודים לכם על שיתוף הפעולה. זה חשוב

3. מכירת אוכל בבית החינוך- אנו חוזרים ומדגישים כי על פי הנחיות חוזר מנכ״ל של משרד החינוך אין לאפשר מכירת אוכל בבית החינוך, ו/או אספקת משלוחי אוכל קנוי אל התלמידים בבית החינוך, אלא אם כן הספק (מי שמוכר את האוכל) עומד בקריטריונים הנדרשים על פי משרד החינוך, וזאת לאחר תיאום ובדיקה איתנו - מנהלי בית החינוך. אנא, אל תעמידו אותנו במצב לא נעים. ישנן יוזמות הורים שאינן כוללות קנייה ומכירה, כך שההורים מתארגנים בינם לבין עצמם בתורנות של ארוחת צהריים וישנם פתרונות נוספים. מכירת אוכל באופן לא מוסדר ולא מתואם עימנו ושאינו עומד בדרישות חוזר מנכ"ל אסורה בהחלט. נודה על שיתוף-פעולה מצד כולם בנושא זה. הורים שיש להם בעיה רצינית בנושא מוזמנים לפנות אלינו או לרכזי התלתונים ונחשוב ביחד על פתרון מיטבי.

4. ״משחקים מסוכנים״- השבוע נפצע נחנך שלנו בעקבות טיפוס על רשת השער במגרש הכדורגל , קריעתה ונפילה ממנה. צוות בית הספר ימשיך ויעשה כל שביכולתו על מנת למנוע מצבים מסוג זה. יחד עם זאת, הילדים שוהים בבית הספר זמן רב, הם משחקים, מטפסים, מתחבאים ולרוב גם מאוד נהנים. לעיתים, ישנם משחקים העלולים, לצערנו הרב, להסתייםבפציעה חמורה של ילד. בטיחות הילדים חשובה לנו עד מאוד ואנו חוזרים ומדברים עימם על שמירה על כללי הזהירות ולעשות מה שמרגיש להם בטוח. אנו מוצאים שבחינוך לבטיחות התוצאה תהיה התנהגות של הילדים החותרת להימנעות מתאונות, המתבטאת בבחירה, בשיקול דעת, בלקיחת אחריות של הילדים על עצמם, על זולתם ועל סביבתם. נודה ליצירת שפה משותפת והמשך שיח בנושא גם בבית.

5. אסיפת גבעול השבוע עסקה בנושא ״ יום תרומה לגבעול״ ועברה ברוב קולות. תודה להלי ינקו ומיקה ששון המקסימות מתלתון א-ג על הרעיון המבורך והחיוני. לראות אותן, בנות שכבה ב', עומדות, מבהירות ומסבירות לכלל הנחנכים ואנשי הצוות את חשיבות המיזם ואיך ניתן להוציאו לפועל היה מרגש וממלא בגאווה- כל הכבוד!!

ולסיום... ביום ראשון התכנסה אסיפת העמותה.

תודה לחברי ועד העמותה אשר ממשיכים כהונתם ותורמים מזמנם ויכולתם בנאמנות רבה ובמקצועיות למען גבעולתודה רבה גם לחברי הועד החדשים שנבחרו באסיפה והצטרפו אלינו לנהל את ענייניה השוטפים של העמותה: רפי ארליך, דניאל אדליסט, אוהד גוב ועופר מידן.

שמחים שאתם חלק מהעשייה החינוכית. כל מי שמעוניין להצטרף לעמותה התומכת בפעילות של בית החינוך הדמוקרטי, מוזמן/ת ליצור קשר עם מזכירות בית החינוך ולקבל פרטים.

המשך מוצלח ופורה,

ורד ורשף

מנהלי בית החינוך